هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin

المزاج : عسل اوى
سةس : مرحبا بكل الاعضاء

عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟   عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Emptyالثلاثاء أبريل 15, 2008 2:23 pm

حملة حماية
ضد الرسوم الدانماركية
عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ History موضوعات سابقة
عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Sendto ارسل الموضوع لصديق

بسم الله الرحمن الرحيم..

عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Amr
4 مليون مدمن في مصر.. أما المتعاطون فهم أضعاف هذا العدد.. تلك كانت الإحصائيات المرعبة والتي كانت دافعا قويا لأن تضع أسرة "بص وطل" يدها بيد الأستاذ عمرو خالد.. ملتمسين الهدى في قوله تعالى: "وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ".. من أجل أن نساهم معا في حل هذه المشكلة وإن لم يكن بشكل كامل فعلى الأقل نحدث تغييرا إيجابيا.. فضع يدك بأيدينا.. في حملة من نوع خاص.. حملة لا تهدف إلى إبراز الجانب السلبي للإدمان فقط بقدر ما تعمل على أن تمد يديها لهذا المدمن حتى توصله لبر الشفاء بإذن الله.. في الوقت الذي تقدم فيه نماذج حقيقية وواقعية لأناس نجحوا في الخروج من دائرة الإدمان..

مكمّلين مع بعض في حملة (حماية)..
وعندي رسالة مهمة قوي
بس غريبة شوية هي فنية وصحفية..

كلنا زعلانين من الرسوم المسيئة، وزعلنا من اللي اتقال على الرسول صلى الله عليه وسلم، وكلنا بعتنا لبعض رسائل، وكلنا معرفناش نعمل إيه، وأنا عندي فكرة ليها علاقة بحملة (حماية): ليه إحنا شغالين فيها؟ لمكافحة المخدرات، وفي نفس الوقت لها علاقة بالرسوم المسيئة..
الفكرة دي إننا ممكن نطلب رسم من كل رسام كاريكاتير، زي ما اترسمت رسوم مسيئة للرسول نطلب رسوم تدعي الناس إنها تحمي الشباب من المخدرات، ونربطها بديننا وبإسلامنا، ولازم نعمل رسوم عن إنسانية الإسلام في إنقاذ شباب الإسلام من المخدرات..
ممكن تساعدونا في فكرة زي دي؟

وساعتها هاتقابل الرسول، وهاتقول له: أنا ما كنتش قادر أعمل حاجة لكن عملت في الحتة اللي لي قدرة عليها.. يا ريت تبعت لصحفي أو لرسام كاريكاتير.. ابعت للي تقدر عليه، وأبعت كمان للمشاهير.. قل لهم: اعملوا حاجة؛ لإنقاذ الشباب من المخدرات.
بالله عليكم أحفظوا كرامتنا، وصحوا أولادنا..
ولتكن البداية حملة (حماية)
ولكم جزيل الشكر

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

والأكيد أن كل من يقرأ أو يسمع مثل هذه الكلمات وينفعل بها ويبحث عن دور يستطيع القيام به من أجل أن يمد يده لمساعدة من هو في محنة كبيرة مثل تعاطي المخدرات.. يمكنه أن يفعل الكثير والكثير.. فقط تابعوا معنا الحملة على موقع "بص وطل" وكونوا شركاء في الحماية..

فأرسلوا إلينا آراءكم.. وشاركوا بتعليقاتكم وأفكاركم.. ونحن على ثقة بأن كل كلمة ستقولونها وكل رأي ستكتبونه سيكون طرفا أساسيا في نجاح حملة "حماية".. حماية الوطن بأكمله.

عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Amr-khalid
عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ Poster
https://angels.hooxs.com

عايز ازاى تعف تدافع عن الرسول ادخل وشوف إزاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-